yang suka suka dengan suka suka..

Monday, February 2, 2009

apabila aku dan tok wan bersembang..

haha..
last few week..
aku dan tok wan ada la sembang sembang..
tok wan tanya aku..
"abah ank dah balik?
"dah..
"ish..macam mana depa buleh kalah..(merujuk kekalahan BN dekat terengganu)
"owh..depa xsuka dekat PM kot..hehe
"dulu depa xsuka kat Dr M, sebab lama sangat..
aku cucuk la lagi..
"ala, depa kata undi pembangkang pun dapat api,ayaq semua..
"tu la..orang semua pikiaq senang saja..
tok wan aku sambung lagi..
"sekarang semua dah buleh kat orang len..
"ank tengok tanah bendang kat jalan nih..
"semua dah naik buat taman..
"yang duduk kat taman tuh..ramai cina..orang melayu buleh apa?
alamak..apa aku nak jawab nih..
tok wan tengok aku diam dia sambung lagi..
"cina ni dia bukan kira rugi kalau untuk bangsa dia..
"melayu jual tanah mahal, takpa beli, janji yang duduk nanti cina..
ish, aku pun menyampuk..
"orang melayu tau beli kereta saja kalau ada duit..
"member member ae, yang buat MLM semua beli kereta dulu..
terus tok wan aku sambung..
"tu la melayu, ada duit nak menunjuk..
"bukan nak simpan..

so aku pun xmau r sambung bab tuh..
aku tukaq cerita..
"bulan 3 ni ada perhimpunan agong umno..tok wan nak pi x?..
"depa nak wat pemilihan..
"abah geng muhyidin..
hehe..dengan bangga nya aku ubah topik..
"dulu masa pemilihan ada orang bagi duit kat tok wan suruh undi orang lain..
"tok wan ambik r?..
"aku ambik, tapi aku undi yang aku nak r..
"la.. sapa yang bagi?..
"ish xingat pulak..dah lama dah..
"owh.. kalau tok wan nak pi bagitau r..
"bukan selalu ada..
"hm..

lepas tuh..aku terus pi dapuq minum..
haha..
terkejut aku sih..
tok wan sembang bab tuh dengan aku..
haha..
aku xmenunjukkan sangat minat dalam politik nih..
abah aku ya la..

apa apa pun moga geng 3M menang..
berani berubah depa kat..
dari kami simpang empat..
(dari tok wan aku la)

No comments: