yang suka suka dengan suka suka..

Tuesday, February 3, 2009

utara semenanjung aku redahi...recap

ni cerita beberapa bulan yang lalu..
tapi aku baru rajin atuq atuq gambaq dlam laptop nih..
dah xdak keja..
borink borink aku tag kan la..

ni ada la 2 3 keping gambaq aku ke padang besaq..
haha..
nana dah upload kat bloq dia..
tuh dia punya side of story..
aku nya len lak..
layan la..



sapa sapa yang penah pegi padang besaq mesti nampak nih..
"welcome to padang besar malaysia"



haha..
kalau ank pa..korang semua nak tau..
ni lah..stesen keretapi paling hujung kat utara malaysia..
dari sini..
ada yang boleh pi bangkok..
hadyai..
owh kalu korang nak tau..
maksud hadyai nih pantai panjang..
ni guide aku la bagi tau..
kalau dia tong aku, kira aku tong korang lah ye..
hadyai dalam bahasa mudah nya tempat yang paling best untuk shopping..
yang lain, atas diri masing masing..
boleh lagi la cakap dalam bahasa melayu..
still ada islam..
aku pun teringin nak pi balik..
jalan jalan..
shopping..
secara cincai nya selatan thailand aku dah abih jalan la..
haha..
tapi tuh 6 tahun yang lalu..
masa tengah aman..



korang nampak ada berapa line train?..
xsilap aku ada 7 / 8 lane..
korang tengok train yang ada batu batu 2..
dari aku datang..
sampai nak balik pun dia x gerak lagi..



ha..
ni dah sempadan thailand..
dari banyak banyak lane..dah jadi satu..

kalau korang nak tau..
naik train dari A.staq..tempat aku duduk la..
nak pi P.besaq..
ada dalam 2 jam kt..
best wo..
layan pemandangan..
hutan..

train ni akan berenti dekat arau..
ya arau,
tempat budak budak uitm tu..
hehe..
kalau musim cuti..
dijamin..
awek banyak..
hehe..
dua dalam satu..
pegi shopping dan sight seing..


No comments: