yang suka suka dengan suka suka..

Tuesday, March 1, 2011

macam mana nak buang penyakit malas??

penyakit malas..
penyakit yang dihidapi kebanyakan masyarakat..
lebih lebih lagi student..

aku salah sorang yang ada penyakit malas nih..
dah lama dah..
salah ka kalau ada penyakit malas nih??
kacau orang ka kalau ada penyakit malas nih??

jawapan kepada pemasalahan ini sebanaqnya terletak pada diri kita..
malas ni tak akan datang kalau tak dicari..
tak kan pergi kalau kita tak lawan..
kadang kadang kita malas nak buat satu benda..
tapi kita rajin buat benda lain..
kan kan kan..

aku malas kau nak kena buat benda yang ada reference..
sebab aku malas nak refer..
aku suka buat benda yang aku boleh control..
boleh ubah..
boleh tambah..
add more spice to a story..

berbalik kepada macam mana nak buang penyakit ini..
kalau budak budak boleh la rotan ka apa..
tapi kalau dah umuq macam aku..
apa ubat nya??


No comments: