yang suka suka dengan suka suka..

Monday, July 11, 2011

buah nanas pun tak salah..

hm..
tetiba ja ada idea nak merapu..

family nih macam pokok yang berbuah..
ada yang berbuah banyak..
ada yang hanya berbuah sebiji ja..

kalau yang berbuah banyak tuh..
ada kemungkinan..
ada buah yang manis semua..
enak dimakan..
dan..
ada juga kemungkinan..
yang tak semua buah manis..
ada yang masam..
ada yang jatuh dulu sebelum masak..
variety buah berbeza...
macam la family..

tengok kat luaq..
buah semua nampak elok..
bila dah beli..
dah pegang..
la..
celup dengan lilin pun ada..
rupanya lembek..
dah buruk kat dalam..

macam aku nih..
boleh di ketegorikan sebagai buah nanas r..
sebab apa buah nanas??
because i am the only child of my parent..
kenapa nak malukan..
kita dah di takdirkan tuhan..

kalau nanas nih masam..
masam lah ia..
kalau nanas nih manis..
manis lah ia..
xkan ada buah yang separuh manis dan separuh lagi masam..


Sunday, July 10, 2011

agak kecewa..

bila melayu..
diperalat..
dibodohi..
memperbodohkan diri..

if you want to change the government..
change it we the general election time come..
make sure you register as voter..

action speak louder than words..
register..